Fort Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Aria en Herman Schuurman - WaarBenJij.nu Fort Lauderdale - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Aria en Herman Schuurman - WaarBenJij.nu

Fort Lauderdale

Blijf op de hoogte en volg Aria en Herman

25 Februari 2019 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Vanochtend lag de Koningsdam aangemeerd in de haven van Fort Lauderdale, net als een stuk of zes andere cruiseschepen. Sommige veel groter dan ons eigen schip. Ook de Nieuw Amsterdam en de Nieuw Statendam lagen binnen.

Uit informatie van de HAL bleek dat 'in-transit-gasten' om 10 uur werden verwacht in de World Stage, om met begeleiding door de douane te worden geleid, om pas daarna weer aan boord te mogen. Dat alles luistert blijkbaar nauw, want iedere gast aan boord moet voor de douane verantwoord worden. Er mag niemand ontbreken. Voordat we naar de terminal mochten ging er al een half uur voorbij. Niet iedereen bleek geregistreerd. En toen we eenmaal de douane waren gepasseerd, mochten we nog niet direct aan boord terug. Want ze waren gasten uit een met name genoemde hut onderweg kwijt geraakt. :persevere: Pas tegen twaalven mochten we het schip weer op. Zo was de ochtend eigenlijk al weer voorbij. 's-Middags dan nog de verplichte safetydrill, kortom: een nagenoeg verloren dag. Een excursie naar Fort Lauderdale was dus sowieso helemaal niet mogelijk geweest.

Zojuist leuk kennis gemaakt met twee dames uit Toronto (Canada), waarvan een met veel familie in Nederland, die nog wel een beetje Limburgs spreekt.

Inmiddels zijn we weer op weg naar Half Moon Cay, waar we gisteren ook al zijn geweest. Morgen wordt waarschijnlijk dan ook een stranddag!

• 25 Februari 2019 - 03:37

Rianne:

Wat zonde dat er zoveel regeltjes waren en dat daarmee de dag eigenlijk niet ingedeeld kon worden zoals jullie dat zelf wilden! Geniet van de stranddag!!