Op zee - Half Moon Cay - Reisverslag uit Bahama, Verenigde Staten van Aria en Herman Schuurman - WaarBenJij.nu Op zee - Half Moon Cay - Reisverslag uit Bahama, Verenigde Staten van Aria en Herman Schuurman - WaarBenJij.nu

Op zee - Half Moon Cay

Blijf op de hoogte en volg Aria en Herman

23 Februari 2019 | Verenigde Staten, Bahama

Gisteren stond een vaardag op het programma. De Koningsdam volgde het nieuwe zusterschip de Nieuw Statendam op weg naar de volgende bestemming: Half Moon Cay op de Bahama's. Even leek het erop dat we haasje over zouden doen, maar uiteindelijk bleek ons schip het andere op enige afstand te volgen. De volgende morgen lagen beide schepen gebroederlijk naast elkaar op enige afstand van het eiland. Dat is overigens privebezit van de Holland America Line.

Met een 'tenderboot' werden de passagiers netjes aan wal gebracht en ook weer keurig aan boord afgeleverd.

Het eiland heeft prachtig wit fijn zand, bijna poeder. Maar doordat er twee boten tegelijk voor de kust lagen, was het er bomvol! Hopelijk is dat overmorgen - als we hier weer terugkomen, niet het geval. Dan wordt het vast een mooie stranddag en kunnen we ook zwemmen in zee.

Inmiddels zijn we weer onderweg naar Fort Lauderdale, waar morgen het overgrote deel van de passagiers uit zal checken. Zelf kiezen we er voor aan boord te blijven, gezien alle drukte (wachtrijen) die te verwachten valt en de douanecontrole die je dan opnieuw door moet. Maar voor ons gaat dan deel twee van de cruise naar de Benedenwindse Eilanden pas beginnen. Wordt vervolgd.

• 24 Februari 2019 - 08:02

Rianne:

Heerlijk zeg! Gave foto’s ook!

• 24 Februari 2019 - 14:59

Lammie@Bert:

Heel veel plezier, met deel 2 van jullie cruise!